در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی میکننداما برای حسینی که آزاده زندگی کرد٬میگریند. دکتر علیشریعتی
حسین بیشتر از آب تشنه ی لبیک بود.افسوس که به جای افکارش،زخم های تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند. دکتر علی شریعتی
اگر در جامعه ای فقط یک حسین و یا چند ابوذر داشته باشیمهم زندگی خواهیم داشت هم آزادی هم فکر و هم علم خواهیم داشت و هم محبت هم قدرت و سرسختیخواهیم داشت و هم دشمن شکنی و هم عشق به خدا. دکتر علی شریعتی
آنان که رفتند، کاری حسینی کردند. آنان که ماندند بایدکاری زینبی کنند، وگرنه یزیدیاند. دکتر علی شریعتی
از كودك حسین (ع) گرفته تا برادرش، و از خودش تا غلامش،و از آن قاری قرآن تا آن معلم اطفال كوفه، تا آن مؤذن، تا آن مرد خویشاوند یا بیگانه،و تا آن مرد اشرافی و بزرگ و باحیثیت در جامعه خود و تا آن مرد عاری از همه فخرهایاجتماعی، همه برادرانه در برابر شهادت ایستادند تا به همه مردان، ن، كودكان و همهپیران و جوانان همیشه تاریخ بیاموزند كه باید چگونه زندگی كنند .دکتر علی شریعتی
از هنگامی كه به جای شیعه علی (ع) بودن و از هنگامی كهبهجای شیعه حسین (ع) بودن و شیعه زینب (س) بودن، یعنی پیرو شهیدان بودن»، ن ومردان ما» عزادار شهیدان شدهاند و بس، در عزای همیشگی ماندهایم! دکتر علی شریعتی
این كه حسین (ع) فریاد میزند:آیا كسی هست كه مرا یاریكند و انتقام كشد؟» هل من ناصر ینصرنی؟» مگر نمی داند كه كسی نیست كه او را یاری كندو انتقام گیرد؟ این سؤال، سؤال از تاریخ فردای بشری است و این پرسش از آینده است واز همه ماست.دکتر علی شریعتی
حسینعلیه السلام زنده جاویدی است كه هر سال، دوباره شهیدمیشود و همگان را به یاری جبهه حق زمان خود، دعوت میكند . دکتر علی شریعتی
حسین (ع) یك درس بزرگتر ازشهادتش به ما داده است و آننیمهتمام گذاشتن حج و به سوی شهادت رفتن است. مراسم حج را به پایان نمیبرد تا بههمه حجگزاران تاریخ، نمازگزاران تاریخ، مؤمنان به سنت ابراهیم، بیاموزد كه اگر هدفنباشد، اگر حسین (ع) نباشد و اگر یزید باشد، چرخیدن بر گرد خانه خدا، با خانه بت، مساویاست.دکتر علی شریعتی
مسؤولیت شیعه بودن یعنی چه، مسؤولیت آزاده انسان بودنیعنی چه، باید بداند كه در نبرد همیشه تاریخ و همیشه زمان و همه جای زمین ـ كه همهصحنهها كربلاست، و همه ماهها محرم و همه روزها عاشورا ـ باید انتخاب كنند: یا خونرا، یا پیام را، یا حسین بودن یا زینب بودن را، یا آنچنان مردن را، یا اینچنین ماندنرا . دکتر علی شریعتی
امام حسین علیه السلام یك شهید است كه حتى پیش از كشتهشدن خویش به شهادت رسیده است؛ نه در گودى قتلگاه، بلكه در درون خانه خویش، از آن لحظهكه به دعوت ولید - حاكم مدینه - كه از او بیعت مطالبه مى كرد، نه» گفتُ .این، نه»طرد و نفى چیزى بود كه در قبال آن، شهادت انتخاب شده است و از آن لحظه، حسین شهید است.دکتر علی شریعتی
فتواى حسین این است: آرى! در نتوانستن نیز بایستن هست.دکتر علی شریعتی
حسین ضعیفی که باید برای او گریست نبود. آموزگار بزرگشهادت اكنون برخاسته است تا به همه آنها كه جهاد را تنها در توانستن مى فهمند و بههمه آنها كه پیروزى بر خصم را تنها در غلبه، بیاموزد كه شهادت نه یك باختن، كه یك انتخاباست؛ انتخابى كه در آن، مجاهد با قربانى كردن خویش در آستانه معبد آزادى و محراب عشق،پیروز مى شود و حسین وارث آدم» - كه به بنىآدم زیستن داد - و وارث پیامبران بزرگ»- كه به انسان چگونه باید زیست را آموختند . دکتر علی شریعتی
مقتدایان امام حسین علیه السلام كسانى هستند كه از مایهجان خویش در راه خدا نثار مىكنند و به راستى حسین آموزگار بزرگ شهادت است كه هنر خوبمردن را در جان بىتاب انسانهاى عاشق، تزریق می كند. دکتر علی شریعتی
"آنها كه تن به هر ذلتى مى دهند تا زنده بمانند،مرده هاى خاموش و پلید تاریخند و ببینید آیا كسانى كه سخاوتمندانه با حسین به قتلگاهخویش آمده اند و مرگ خویش را انتخاب كرده اند - در حالى كه صدها گریزگاه آبرومندانهبراى ماندنشان بود و صدها توجیه شرعى و دینى براى زنده ماندن شان بود - توجیه و تأویلنكرده اند و مرده اند، اینها زنده هستند؟ آیا آنها كه براى ماندنشان تن به ذلت وپستى، رها كردن حسین و تحمل كردن یزید دادند، كدام هنوز زنده اند؟ دکتر علی شریعتی
اكنون شهیدان كارشان را به پایان رساندهاند. و ما شبشام غریبان میگرییم، و پایانش را اعلام میكنیم و میبینیم چگونه در جامعه گریستنبر حسین (ع)، و عشق به حسین (ع)، با یزید همدست و همداستانیم؟دکتر علی شریعتی
گزارش کارآموزی شرکت صنایع شیمیایی فارس
كه ,حسین ,شریعتی ,علی ,دکتر ,ع ,علی شریعتی ,دکتر علی ,حسین ع ,و از ,تا آن
درباره این سایت